- Centrala VOIP

  

Centrala Asteirsk
Centrala telefoniczna Asterisk, jest serwerem VoIP z systemem Linux i oprogramowaniem Asterisk.

Centrala Asterisk - możliwości
Centrala telefoniczna Asterisk umożliwia podłączenie firmowych telefonów IP/bramek z tradycyjną telefonią, oraz z operatorami VoIP. Pozwala na dowolne konfigurowanie połączeń wychodzących oraz przychodzących. Centrala Asterisk zapewnia standardowe funkcje jakie posiadają tradycyjne centrale telefoniczne jednak koszt takiej centrali jest znacznie niższy. Centrala Asterisk zapewnia takie funkcje jak:

  • konferencje
  • IVR (system zapowiedzi głosowych z możliwością konfiguracji ścieżki połączeń w zależności od wyboru opcji przez dzwoniącego)
  • obsługa faksów przychodzących z możliwością ich przekierowania na wskazany adres email
  • nagrywanie i monitorowanie rozmów
  • blokowanie wybranych numerów przychodzących i wychodzących
  • kierowanie połączeń przychodzących dowolnie konfigurowalne
  • kolejkowanie połączeń – dowolna ilość kolejek
  • grupy dzwonienia
  • przekazywanie rozmów
  • połączenia oczekujące
  • oddzwanianie
  • DISA; funkcja pozwalająca na zadzwonienie na numer centrali a następnie wykonanie połączenia zwrotnego z centrali (np. przeniesienie kosztu połączenia na żądanie)
  • dowolne konfigurowanie dźwięków odtwarzanych podczas połączenia oczekującego
  • VoiceMail; poczta głosowa z możliwością przesyłania nagrania na pocztę email
  • parkowanie połączeń
  • wykonywanie kopi zapasowej nagrań, poczty głosowej, systemu
  • raporty połączeń dostępne przez www
Centrala Asterisk; korzyści, zalety, cena
Decydując się na Centralę Asterisk zyskamy w pełni funkcjonalną, nowoczesną centralę za znacznie mniejszą cenę (oprogramowanie jest darmowe, jedyne koszty, to komputer, na którym należy zainstalować oprogramowanie oraz usługi wdrożenia). Centrala jest w pełni programowa co pozwala na jej dowolne konfigurowanie. Wprowadzenie zmian w centrali zazwyczaj wiąże się z jej odpowiednią rekonfiguracją.
 
Dlaczego warto wybrać Centralę Asterisk
  • umożliwia całkowicie darmowe prowadzenie rozmów między oddziałami firmy niezależnie od położenia geograficznego;
  • jeden administrator zarządza siecią telefoniczną i komputerową;
  • pozwala na wdrożenie rozwiązań telepracy;
  • pracownicy mogą korzystać z tego samego numeru telefonu pracując zdalnie, np. z domu;
  • maksymalna ilość telefonów które możemy podłączyć nie jest ograniczona ilością drogich kart rozszerzeń do centrali; tutaj maksymalną ilość telefonów ogranicza wydajność serwera, na którym pracuje centrala; warto zaznaczyć, że jest to kilkadziesiąt jednoczesnych rozmów;
  • gdy istnieje infrastruktura LAN, Wi-Fi, wdrożenie centrali VoIP nie wymaga wybudowania nowej sieci dla telefonów;
  • pozwala na dowolny wybór operatora telefonii VoIP; tradycyjna centrala przywiązana jest do linii stacjonarnej, a moduły które pozwalają na rozmowy VoIP, są ograniczone i drogie; w centrali Asterisk możemy uruchamiać dowolną ilość operatorów i wybierać najtańszych wg ustalonych reguł;
  • zapewnia funkcje dostępne w drogich modelach central tradycyjnych;
  • dzięki architekturze komputera PC pozwala na szybką i tanią rozbudowę.
Przebieg Wdrożenia
Ze względu na elastyczność systemu, przebieg wdrożenia dla każdego klienta wygląda inaczej i jest uzależniony od indywidualnych wymagań, zawsze jednak występują w nim takie elementy jak:
  • • analiza oczekiwań klienta, w tym audyt istniejącej infrastruktury i środowiska
  • • projekt rozwiązania
  • • instalacja, konfiguracja i testy centrali
  • • uruchomienie systemu w Państwa firmie
  • • szkolenie pracowników
  • • doskonalenie i opieka serwisowa systemu
 Miasto:

 Ulica:

 Nr domu: